2011. szeptember 12., hétfő

Hajókirándulás és látogatás a kagylótelepen

A hétvégén Lericiben rendezték meg a Mytiliade nevű fesztivált. Ez így elsőre gondolom senkinek nem mond semmit, amikor először hallottam, én is csak azt kérdeztem: micsoda? Aztán persze elmagyarázták, hogy a “mitili” kagylókat jelent (mint a cozze, muscoli, stb). Így tehát világossá vált, mi is a fő téma ezen az évente megrendezésre kerülő fesztiválon. Az apropót pedig az szolgáltatja, hogy a la spezia-i öbölben található Olaszország egyik fontos kagylótelepe. Túl sok rendezvény nem volt, elsősorban enni, inni lehetett, illetve különböző recepteket ellesni. Ami viszont már tavaly is felkeltette az érdeklődésemet, csak akkor már nem tudom miért nem mentem el rá, egy (ingyenes) hajókirándulás volt az öbölben és a kagylótelepekhez. Idén viszont vasárnap délután megejtettük ezt az utat.

Először Tellaróba vittek minket el, ott egy kicsit körülnéztünk, ezután pedig a már említett kagylótelepek felé vettük az irányt. Közben egy szakértő elmagyarázta hogy miért és hogyan is történik a kagylók tenyésztése. Ez a környék kimondottan alkalmas a kagylók számára, már alapból elég sokat találhatunk, mivel egy sziklás part, ami ideális a megtapadásukhoz. De mivel ez nem mindig sikeres, az öbölben létrehozták ezt a telepet, amiből persze sok nem látszik, mivel (logikusan) a tengerben van. A tenyésztett kagylók facölöpökről lenyúló köteleken helyezkednek el. A telepet védik az áramlatoktól is, mivel azok elsodorhatnák a kagylókat.


A bóják alatt vannak a kagylók
Ezután elérkeztünk egy üzemhez, amelyben a kagylók tisztítását végzik: a kagylók magukba szívnak mindent a tengerből, így nem lennének fogyasztásra alkalmasak. Oxigénnel dúsított vízzel távolítják el a szennyeződéseket, így ezután már ehetővé válnak. Természetesen nagyon komolyan ellenőrzik a minőséget.
Próbaképpen folytattak már osztrigatenyésztést is, ami nagy sikerrel zárult, így az is lehet, hogy pár éven belül az is jellemző lesz itt.
Nekem nagyon érdekes volt bepillantást nyerni a kagylótenyésztésbe, hiszen nem tenger mellett nőttem fel, nekik ez inkább magától értetődő. Nekem még kell egy kis idő, hogy igazán jól el tudja készíteni ételeket ezekből a friss tengeri dolgokból …

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése