2011. szeptember 9., péntek

Az új Juventus-stadion

Tegnap az olasz focitörténet egy nagyon fontos eseményének lehettünk tanúi: felavatták a Juventus új stadionját. A korábbi stadion nem a Juve tulajdona volt, (az olasz csapatok csak bérlik a stadionokat, tehát a bevételek egy részétől elesnek), ez az első olyan stadion Olaszországban, amely egy klub tulajdona. Felépítették tehát ezt a hipermodern stadiont: nem túl nagy, kb. 41 ezren férnek el benne, de nagyobbra nincs is szükség. Az új létesítmény a környezetvédelem jegyében épült: hasznosítják a napenergiát, újrahasznosítják az esővizet, a minimumra csökkentették a káros anyagok kibocsátását.
A megnyitóünnepségbe én is belepillantottam, szerintem nagyon szép látványosra sikeredett a Juve színeivel (fekete-fehér), ezért is tettem fel a videót (a 2. perctől érdekesebb). A nyitóbeszédet és a meccset (az angol Notts County csapata ellen) már nem néztem meg, annyira azért nem érdekelt a dolog.
Most már csak a bajnokságnak kell elkezdődnie, ami késésben van a focisták sztrájkja miatt (igen, Olaszországban még a focisták is képesek sztrájkolni a pénz miatt, no comment).
Reméljük az idei bajnokságban sikeresebb lesz a Juve, nem úgy mint tavaly…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése