2011. május 28., szombat

Cukkinivirág

Amikor kb. 5 éve először láttam cukkinivirágot a bolzanói piacon, némi kétely volt bennem, hogy milyen is lehet megenni egy virágot. Akkoriban, ha jól emlékszem, meg is kóstoltam, de nem voltam elájulva tőle, így aztán utána nem is nagyon ettem. Most azonban, mivel egy barátnőm közvetlenül az apukája biokertjéből hoz frissen szedett cukkinit a virágjával együtt, csak kipróbáltam, milyen is elkészíteni, egyszerűen nem bírtam kidobni azt a friss virágot (egyébként elég nehéz kifogni igazán szép, friss cukkinivirágot).
Kétféleképpen készítettem el, nekem mind a kettő nagyon ízlett (esztétikailag nem egy csúcs, legalábbis az enyém, de mentségemre szóljon, hogy először készítettem, kísérleti jelleggel). És azt is most fedeztem fel, hogyha a virágot vízbe tesszük, másnap is jól felhasználható.

Rántott cukkinivirág



Azt hiszem, Olaszországban ez a legklasszikusabb elkészítési módja, sózzuk, borsozzuk egy kicsit, majd sörtésztában egyszerűen kirántjuk a cukkinivirágot. A sör helyett tejet is használhatunk (én így csináltam, mivel nem volt itthon sör). Legközelebb viszont sörrel készítem.

Töltött cukkinivirág
 


Ez is nagyon ízlett és szintén nem nehéz. Én 4 cukkinivirághoz csak két cukkinit használtam fel, de ha a virágok nagyobbak, a cukkinik meg kicsik, akár mind a négyet fel lehet használni.
Vágjunk apróra egy kis vöröshagymát és egy kis fokhagymát is, a cukkinit is daraboljuk fel. Pirítsuk meg a hagymát egy kis olajon, adjuk hozzá a cukkinit, sózzuk, borsozzuk. Amikor elkészült, hagyjuk egy kicsit kihűlni, aztán adjunk hozzá néhány kanálnyi reszelt parmezánt és egy kis apróra vágott friss bazsalikomot. Töltsük meg a virágokat.
Vajazzunk ki egy tepsit, helyezzük el rajta a töltött cukkinivirágokat, locsoljuk meg egy kis olvasztott vajjal, sózzuk, borsozzuk és kb. 8 percig süssük a 180°C-ra előmelegített sütőben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése