2011. január 16., vasárnap

Joghurtos koszorú



Valamelyik nap volt pár szabad percem és elkezdtem rendezgetni az innen-onnan összegyűjtött (olasz, magyar, német nyelvű) recepteket: nem kell semmi komolyra gondolni, egyszerűen csak szétválogattam a téli és nyári recepteket. Egyszer csak dejavu érzésem támadt: kezemben az egyik magyar receptes újság néhány oldala, a címben is szereplő sütivel az élen – mintha az előbb láttam volna ugyanezt a fotót, de mintha nem magyarul olvastam volna a leírást. Gyors keresés az immáron szétválogatott receptek között és láss csodát: 3 almás édesség receptje és fotója bukkan elő az egyik olasz újságból. Mindhárom egy az egyben benne van a magyar újságban is (szalvéta, evőeszköz, stb. ugyanaz). Az olasz újság 2007 novemberi, a magyar 2007 decemberi. Én azért igencsak meglepődtem, hogy egy az egyben lemásolnak recepteket. De lehet, hogy csak én vagyok naiv…
Na, most akkor én is lemásolom ide a receptet, követve a hagyományt.
Hozzávalók:
  • 35 dkg liszt
  • 20 dkg cukor
  • 2 tojás
  • 2,5 dl joghurt
  • 4 alma
  • 1 citrom
  • 1 tasak sütőpor
  • (6 dkg díszítőcukor)
  • 1 dl olívaolaj (a fele lehet napraforgóolaj is)
  • vaj és liszt a formához
  • csipet só

    Kockázzuk fel a meghámozott almákat, és locsoljuk meg a citrom levével. Keverjük habosra a tojásokat a cukorral, adjuk hozzá a joghurtot és az olajat, majd 30 dkg, sütőporral elkevert lisztet, a citromhéjat és csipetnyi sót. Csöpögtessük le az almát, keverjük hozzá a maradék lisztet, és dolgozzuk a tésztához. Öntsük egy kivajazott-kilisztezett koszorúformába, szórjuk meg a tetejét a cukorral (én nem tettem), süssük 180° C-on 45 percig és langyosan tálaljuk.

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése