2011. január 19., szerda

Checco Zalone – az olasz mozi új sztárja

Karácsony körül Olaszországban minden évben kijön az aktuális cine-panettone. Ez egy szerintem legalábbis elég gagyi, közönséges vígjáték, amiben biztos, hogy szerepel néhány éppen híres celeb, aki mutogatja a mellét, fenekét (idén, vagyis tavaly Belen Rodriguez volt, akiből már amúgy is rettenetesen elegem volt, a csapból is ő folyt egész évben, de ez egy másik téma). Idén szerencsére kijött egy másfajta film is, sokan mondják, hogy átírja az olasz komédiák történetét. Aki Olaszországban él, már biztos tudja, hogy Checcoról beszélek. Annak, aki nem hallott róla, egy rövidke bevezetés:
Checco Zalone egy komikus, aki többek között a Zelig nevű tévéműsor révén vált híressé. Első filmje, a   Cado dalle nubi is hatalmas siker lett: egy puglai önjelölt énekes kalandjait meséli el a film, aki Milánóba költözik fel, hogy ott próbáljon szerencsét. Checco, a főszereplő, egy meglehetősen buta, vagyis inkább műveletlen, de annál inkább jószívű fickó. Felteszem ide a film bemutatóját (olaszul), mindenképpen ajánlom, hogy nézze meg, aki még nem látta, én már 3-szor megnéztem és legutolsó alkalommal is ugyanolyan jót nevettem a poénokon.




Január elején pedig kijött a 2. filmje, a Che bella giornata. Checco megint ugyanaz az ignorante alak, de ezúttal a Milánói Dóm biztonsági őreként nevettet meg mindenkit. Ebben a filmben szerintem még több poén volt, mint az elsőben. Alig várom, hogy adják a tévében és megnézhessem újra. Nem tudom, hogy Magyarországra eljut-e valaha, esetleg a moziba az olasz héten, de magyarra fordítani biztos nagy munka lenne, hogy jól vissza lehessen adni a poénokat. Én mindenesetre cask dicshimnuszokat tudok zengeni a filmjeiről. Ami még szerintem hatalmas pozitívum az az, hogy úgy nevettet meg, hogy közben el is gondolkodtat. Én már várom a következő filmet…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése