2013. május 30., csütörtök

Spárgás, húsos lasagne

Májusban minden héten készítettem valamilyen spárgás ételt. Kipróbáltam új recepteket is, mivel nem nagyon ismertem ilyen ételeket. Most a (szerintem) legjobban sikerült étel receptjét osztom meg veletek: ez egy spárgás, besameles, darált húsos lasagne.


 
Hozzávalók:
  • 6 lap lasagne (én egy percig előztem a lapokat)
  • egy kis darált hús vagy kolbász (én az Olaszországban kapható pasta di salsiccia-val készítettem. A magyarországi kolbászhoz nincs semmi köze, ebben az esetben jó a darált hús is.)
  • fél fej vöröshagyma
  • kb. 7 dl besamelmártás
  • 1 köteg zöldspárga
  • kb. 1 dl tej
  • egy maréknyi mogyoró
  • 10-15 dkg reszelt füstöltsajt (pl. scamorza)
  • olívaolaj
Kb. 7 dl tejből elkészítettem a besamelmártást (3,5 dkg vaj, 3,5 dkg liszt, egy kis szerecsendió és bors).
Egy kis olívaolajon megpirítottam a vöröshagymát, majd hozzáadtam a darált húst és tovább pirítottam.
Kb. 4 cm-es darabokra vágtam a spárgát és egy másik serpenyőben egy kicsit több olívaolajon, többször megkeverve elkészítettem ezt is. Amikor egy kicsit kihűlt, különválogattam a spárga szárának egy részét, apró darabkákra vágtam és kb. 1 dl tejjel összepürésítettem, majd hozzáadtam a besamelmártáshoz.
A tepsi aljára egy kis besamelt kentem, erre helyeztem az első lasagnelapot. (Az én tepsim elég nagy volt, így gyakorlatilag egy szintre két lap került.) A lasagnéra tettem spárgás besamelt, rászórtam a reszelt füstöltsajtot, a megpirított darált húst, a spárgadarabok egy részét, majd újra lasagnelap, rá a töltelék és így tovább, kinek mennyi réteg lesz a tepsi nagyságától függően. Az utolsó lasagnéra besamelt, néhány darab szebb spárgát tettem, megszórtam a reszelt sajttal és mogyoródarabokkal.
Kb. 20 percre 180°C-ra előmelegített sütőben készre sütöttem.
Nagyon finom, jól kiérezhető minden hozzávaló íze.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése